موضوع: "بدون موضوع"

راهبردهای مردم یمن در قبال تجاوز

ج)راهبرد فرهنگی

جنبش انصارالله اساسا یک جنبش مدنی و مردمی است .اساس جنبش های مدنی فعالیت های فرهنگی و قبول ایدءولوژی مشترک است .در کشوری که خود را عرب اصیل دانسته و ریشه ی اساسی شجاعت را در خون خود حس می کند،مسعله ی رشد فرهنگی و توجه به آن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. درواقع فرهنگ بود که بیداری اسلامی یمن را دوبار به نتیجه رساندوتوانست پیروزی گسترده ای ایجاد کند.

راهبردهای مردم یمن در قبال تجاوز

الف)راهبرد سیاسی ـ امنیتی

وابستگی سران مرتجع یمنی به کشورهایحامی محور تکفیر به ویژه آل سعود کار را به جایی رساند که خطرناک ترین و جانی ترین تروریست های بین المللی تابعیتی یمنی داشته  و یمن به عنوان پادگان تربیتی چنین عناصر ددمنشی به سراسر جهان معرفی شود بر این اساس مطالبه ی امنیت وتأمین ثبات سیاسی می توانست به بهبود اوضاع معیشتی و اقتصادی جامعه ی یمن کمک نماید و راه رسیدن به قله ی شکوفایی را هموار نماید.

در واقع انصارالله بعداز فارغ آمدن بر مسعله ی سیاسی وبسیج مردمی و مقابله با فساد سیاسیون یمنی ،مبارزه با گروه های تروریستی وهابی -تکفیری در جغرافیای سیاسی یمن را دنبال نمود تا بتواند آرامش اجتماعی و اقتصادی یمن را باز گرداند.تشکیل کمیته های مردمی در قالب گروههای رزمی  وحمله به پایگاه های تروریست های فعل در یمن بخشی از راهبرد جنبش انصارالله در چارچوب ثبیت سیاسی-امنیتی یمن به عنوان کشور مستقل  وآزاد بود.

برهمین اساس سیدعبدالملک در سخنرانی خود به مناسبت ماه محرم و عاشورای حسینی این چنین بیان نمود:«کمیته های مردمی بایدآمادگی رزمی خود را افزایش دهند،ومردم نیز بایدخود را برای هر احتمالی آماده کنند.قدرت های منطقه و جهان که علیه مردم یمن توطعه می کنند،باید در سیاست های خود بازنگری کنندو از دشمنی با مردم یمن دست بردارند.»این بیان نشان می دهدجنبش انصارالله تا اجرای دقیق راهبرد ثبات سیاسی -امنیتی یمن رویکرد های خود را دنبال می کند واز هیچ تهدیدی هراس ندارد.هرچند در اقدامی ناجوانمردانه و دوراز انتظار،برچسب زنی واژه ی تروریستبه گروه انصارالله توسط کشورهای غربی و عربی تکفیری دنبال می شود،اما هیچ گاه سبب نشد تا پایگاه اجتماعی این جریان در یمن ریزش کند.

دستان پیداوپنهان تجاوز به یمن

غرب و یمن 

یمن با دارا بودن ذخایر ارضی و موقعیت استرابژیکی مهم ،یکی دیگر از اهداف آمریکا دبرای دخالت در منطقه است  والبته این چیزی نیست که از مقامات عربستان پنهان باشد.

اهداف بلند مدتی از قبیل مقابله با اسلام و کشورهای مسلمان ،ترویج ایران هراسی،ترس از گسترش گرایش به اسلام ،تسلط بر خاورمیانه ،تامین امنیت اسراییل ،دست یابی به منابع نفتی ،درانحصار داشتن بازار های مصرف کسورهای منطقه و تهاجم فرهنگی.

دستان پیداوپنهان تجاوز به یمن

اتحادیه اروپا

رویکرد اتحادیه ی اروپا به تحولات یمن وارتباط با آن:اتحادیه ی اروپا در حال حاضر دز یمن ایفای نقش پررنگی نمی کند .هرچند که انگلیس ،استعمارگرقبلی یمن ،ارتباطاتی با یمن دارد و سعی می کند در صحنه سیاسی این کشور ایغای نقش کند،اما کشورهای دیگر اتحادیه ی اروپا در یمن نقش عمده و خاصی را ایفا نمی کنند.

توسل و شرک

(ویَعبدُونَ من دُون الله مالا یَضُرُهُم وَلا یَنفَعُهُم وَیَقوُلُونَ هؤلاء شُفَعاؤُناعندالله).«وبه جای خدا،چیزهایی را می پرستندکه نه به آنان زیان می رساند و نه به آنان سود می دهندومی گویند :«اینها نزد خدا شفاعت گران ما هستند».<سوره یونس آیه 18>

پرسش1:آیا تضرع درمقابل اولیای الهی،نوعی شرک وپرستش آنهابه حساب نمی آید؟

پرسش2:آیاتوسل به پیامبر و امامان وحاجت خواستن از آنان،مؤثردانستن غیر خداو شرک نیست؟

پاسخ این است که «عبادت»،نهایتنهایت ذلت وخضوع ،دربرابرکسی است که اعتقاد به الوهیت او داشته باشیم ویا او را فاعل استقلالی وغیر وابسته بدانیم.بنابراین،عبادت دو رکن دارد؛1-نهایت ذلت وخضوع.2-اعتقادبه الوهیت یا فاعلیت استقلالی وناوابسته.

هرگاه یکی از این دو نباشدرکن نباشد،دیگرمفهوم عبادت وپرستش،صدق نمی کند.خداوند خود به فرشتگان فرمان داده است که درمقابل آدم سجده کنند؛«ویاد کن آنگاه که فرشتگان را گفتیم:آدم را سجده کنید».(سوره بقره آیه34.)ویا فرزندان را به نهایت خضوع وتذلل در برابروالدین دستورداده است؛«وبارهای ذلت و خواری را از رویمهربانی برای آن دو[پدرومادر]بگستران».(سوره اسراء آیه24)

بدیهی است که اعمال،عبادت وپرستش غیرخدامحسوب نمی شوند؛وگرنه،خدا امر به آنها نمی کرد.

توسل

در توسل،گاهی حاجت خودرااز خدا می خواهیم وهنگام دعا،او را به حق اولیایش قسم می دهیم که حاجت مارا برآورده سازد.این روش راپیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وصلمتعلیم فرمود وخودنیزبدان عمل می کرد.(متقی هندی ،کنزااعمال،ج12،ص148،ح34425؛احمدبن حنبل،ج4،ص138).ادامه دارد….


تمحیدیه

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله علی ما انعم و الشکر له علی ما اولی والصلاة والسلام علی الهادی الی الرشاد وافضح من نطق بالضاد سیدنا ونبینا ابی القاسم محمد وآله الطاهرین وصحبه المنتخبین.